Når der ikke er plads i venskabet
Tema om børns venskaber.
Dine relationer til børnene er som et spejl
Du behøver ikke at have lige gode relationer til alle børn, men det er vigtigt, at alle børn har en tryg og stærk relation til mindst én af de voksne, de møder hver dag. Læs med og bliv klogere på, hvorfor du og dine kolleger skal styrke jeres relationer til børnene, og hvordan I kan gribe det an.
Styrk børnefællesskabet - udendørs!
Hent gode råd og inspiration til, hvordan I kommer godt i gang med fællesskabende udendørsaktiviteter.
Sådan forebygger du mobning hjemmefra
Fire gode råd til, hvordan du som forælder bakker op om Fri for Mobberi og hjælper dit barn til at bidrage positivt til fællesskabet.
Lad nye børn lære jer at kende før de starter
Lad nye børn og deres forældre komme på flere besøg, før de starter rigtigt. Det giver en tryghed, der er vigtig for den gode opstart.
Børnehaven kan give en god start i skolen
Hjælp børnene med at sætte ord på deres forventninger til skolelivet og til at se, hvad de kan bringe med videre fra deres børnehavetid.
Vask hænder med Bamseven
Hør Fri for Mobberis nye vaske-hænder-sang, og hent vores børnevenlige guide til den gode håndvask.
Giv alle børn en tryg skolestart
Samarbejd med børnehaverne om overgangen fra børnehave til skole – og lad skolens større børn hjælpe med at tage godt imod de nye børn.
Sæt ord på følelserne
Når vi arbejder målrettet med at lære børn om deres og andres følelser, hjælper vi dem til at stoppe i tide, inden de overskrider andres grænser, og med at aflæse, om en kammerat har brug for hjælp.
En god start - vejen til gode børnefællesskaber
En god start skaber tryghed og sikrer, at børn hurtigt får en fornemmelse af, at de har en plads i fællesskabet.
Bamseven som overgangsredskab
Fri for Mobberi skaber tryghed og kan være et godt redskab til at hjælpe børn nænsomt gennem de første, store overgange i livet.
Forældre er medskabere af børns trivsel
Set med et barns øjne er alle voksne et forbillede, og derfor spiller forældre ikke kun en vigtig rolle for deres eget barn, men for alle børn i fællesskabet. Det skal vi hjælpe dem med at blive opmærksomme på.